Siła biegowa

Dziś chcielibyśmy rozwinąć temat siły biegowej. Naszym zdaniem to absolutna konieczność dla każdego biegacza marzącego o biciu życiówek i rozwoju biegowym. Trzy kluczowe pytania, na jakie powinien on znać odpowiedź to: czym jest siła biegowa, dlaczego warto ją ćwiczyć i jak należy to robić.

Tematyce różnych jednostek treningowych, w tym między innymi  podbiegom i skipom, stanowiącym jedne z najważniejszych elementów ćwiczeń siły biegowej poświęciliśmy jeden z pierwszych odcinków naszego Poradnika.   Zachęcamy na wstępie do poświecenia chwili na obejrzenie zawartego w nim materiału filmowego: http://pokonamgranice.pl/plan-treningowy-a-przyroda-wokol-nas/

Poniżej podajemy kluczowe informacje o sile biegowej:

  • Definicja. Najogólniej mówiąc – Siła biegowa to określenie mówiące o zdolności biegacza do efektywnego biegu, dzięki wytrenowaniu swojego systemu mięśniowego (głównie nóg i brzucha). Trening siły biegowej biegacza można porównać do zwiększania mocy silnika auta. To jeszcze nie jest gwarancja sukcesu, ale jest to warunek konieczny.
  • Relacja siły biegowej z krokiem biegowym. Siłą biegowa to niejako odrębne ćwiczenia dedykowane poszczególnym fazom kroku biegowego – dla przykładu skip A “uczy” biegacza aktywnej pracy kolana nogi zamachowej
  • Ćwiczenia. Podstawowymi ćwiczeniami siły biegowej są marsze, skipy, podbiegi i wieloskoki
  • Kiedy wykonywać siłę biegową? Ćwiczenia siły biegowej powinny być poprzedzone biegiem spokojnym a następnie rozgrzewką. Nigdy nie łączymy akcentu biegowego (np. interwałów) z wykonywaniem bezpośrednio po nim siły biegowej.
  • Nawierzchnia. Najlepszą nawierzchnią do wykonywania ćwiczeń siły biegowej jest nawierzchnia naturalna ziemna, szutrowa, ściółka leśna lub ziemna pokryta trawą (w każdym przypadku musimy mieć pewność, że nawierzchnia jest równa – bez dziur i zagłębień). Nigdy nie robimy ćwiczeń siły biegowej na nawierzchni twardej np. asfalcie a ćwiczenia na tartanie są dopuszczalne tylko w przypadkach niektórych ćwiczeń).
  • Odcinki, powroty, powtórzenia. Pojedyncze wykonanie każdego ćwiczenia odbywa się one na odcinku kilkudziesięciu (zwykle) metrów, po każdym wykonaniu powrót truchtem lub nawet marszem (kolejne powtórzenie powinno być wykonane na pełnym wypoczynku), liczba powtórzeń zależy od wielu czynników i założeń planu treningowego, często zawiera się pomiędzy 6 a 12
  • Zakończenie. Na zakończenie sesji ćwiczeń siły biegowej wskazane jest wykonane krótkiej (np 3 – 6 powtórzeń) serii rytmów, w celu rozluźnienia mięśni

—–

Kontakt do nas? Zapraszamy serdecznie. Wypełnijcie poniższy formularz. Skontaktujemy się z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże nam zaproponować Wam plan treningowy.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Uwagi

 (wymagane) Wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w informatycznej bazie danych Pokonam Granice s.c., z siedzibą w Piasecznie (kod pocztowy 05-500 Piaseczno), ul. Bema 23 oraz na ich przetwarzanie zgodnie z treścią ustawy z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (t.j. Dz. U. z 2002, Nr. 101 poz. 926 z późn. zm.) w celu otrzymywania informacji marketingowych (w tym prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów), handlowych i informacyjnych dotyczących m.in. oferty Pokonam Granice za pomocą poczty elektronicznej, na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej. Oświadczam, iż zostałem/łam poinformowany/na, iż przysługuje mi prawo dostępu do moich danych oraz ich poprawiania oraz, że podanie powyższych danych jest dobrowolne .
 (wymagane) Wyrażam zgodę na otrzymanie od Pokonam Granice s.c. planu treningowego za pomocą poczty elektronicznej, na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej.
 (wymagane) Oświadczam, że korzystanie przeze mnie z Usług świadczonych przez Pokonam Granice odbywać się będzie na moją wyłączną odpowiedzialność, w szczególności dotyczy to uwarunkowań związanych ze stanem mojego zdrowia

Pierwsze 7 dni darmowe i z możliwością rezygnacji. Otrzymujesz od nas pakiet START (pełny opis tu: http://pokonamgranice.pl/produkty/), oto z czego się składa: 

  1. ANALIZA wstępna i przedstawienie ogólnego pomysłu na strukturę Twojego Planu Treningowego
  2. POMOC w ustaleniu Twojego celu krótko- i długo-terminowego
  3. PRZYGOTOWANIE planu treningowego i jego dokładne wyjaśnienie
  4. DOSTĘP do specjalnego dzienniczka treningowego – zaprojektowaliśmy go tak, abyś do wszystkiego, co wykonujesz w planie otrzymywał(a) kompletną informację zwrotną od nas wraz z odpowiednimi filmami instruktażowymi i cyklicznym wideoporadnikiem wprowadzającym Cię coraz bardziej w świat biegania!
  5. MOŻLIWOŚĆ KONTAKTU TELEFONICZNEGO z trenerem

W naszej ofercie także

  • Pakiety PROGRES, obejmujące dodatkowo także konsultacje z dietetykiem.
  • BADANIA WYDOLNOŚCIOWE SPECJALNA OFERTA 15% UPUSTU – Pakiety Standard i PRO w CDS Sportslab w Warszawie www.sportslab.pl

 

SKOMENTUJ LUB ZAPYTAJ - CHĘTNIE ODPOWIEMY