Siła biegowa

Dziś chcielibyśmy rozwinąć temat siły biegowej. Naszym zdaniem to absolutna konieczność dla każdego biegacza marzącego o biciu życiówek i rozwoju biegowym. Trzy kluczowe pytania, na jakie powinien on znać odpowiedź to: czym jest siła biegowa, dlaczego warto ją ćwiczyć i jak należy to robić.

Tematyce różnych jednostek treningowych, w tym między innymi  podbiegom i skipom, stanowiącym jedne z najważniejszych elementów ćwiczeń siły biegowej poświęciliśmy jeden z pierwszych odcinków naszego Poradnika.   Zachęcamy na wstępie do poświecenia chwili na obejrzenie zawartego w nim materiału filmowego: http://pokonamgranice.pl/plan-treningowy-a-przyroda-wokol-nas/

Poniżej podajemy kluczowe informacje o sile biegowej:

  • Definicja. Najogólniej mówiąc – Siła biegowa to określenie mówiące o zdolności biegacza do efektywnego biegu, dzięki wytrenowaniu swojego systemu mięśniowego (głównie nóg i brzucha). Trening siły biegowej biegacza można porównać do zwiększania mocy silnika auta. To jeszcze nie jest gwarancja sukcesu, ale jest to warunek konieczny.
  • Relacja siły biegowej z krokiem biegowym. Siłą biegowa to niejako odrębne ćwiczenia dedykowane poszczególnym fazom kroku biegowego – dla przykładu skip A “uczy” biegacza aktywnej pracy kolana nogi zamachowej
  • Ćwiczenia. Podstawowymi ćwiczeniami siły biegowej są marsze, skipy, podbiegi i wieloskoki
  • Kiedy wykonywać siłę biegową? Ćwiczenia siły biegowej powinny być poprzedzone biegiem spokojnym a następnie rozgrzewką. Nigdy nie łączymy akcentu biegowego (np. interwałów) z wykonywaniem bezpośrednio po nim siły biegowej.
  • Nawierzchnia. Najlepszą nawierzchnią do wykonywania ćwiczeń siły biegowej jest nawierzchnia naturalna ziemna, szutrowa, ściółka leśna lub ziemna pokryta trawą (w każdym przypadku musimy mieć pewność, że nawierzchnia jest równa – bez dziur i zagłębień). Nigdy nie robimy ćwiczeń siły biegowej na nawierzchni twardej np. asfalcie a ćwiczenia na tartanie są dopuszczalne tylko w przypadkach niektórych ćwiczeń).
  • Odcinki, powroty, powtórzenia. Pojedyncze wykonanie każdego ćwiczenia odbywa się one na odcinku kilkudziesięciu (zwykle) metrów, po każdym wykonaniu powrót truchtem lub nawet marszem (kolejne powtórzenie powinno być wykonane na pełnym wypoczynku), liczba powtórzeń zależy od wielu czynników i założeń planu treningowego, często zawiera się pomiędzy 6 a 12
  • Zakończenie. Na zakończenie sesji ćwiczeń siły biegowej wskazane jest wykonane krótkiej (np 3 – 6 powtórzeń) serii rytmów, w celu rozluźnienia mięśni

—–

Kontakt do nas? Zapraszamy serdecznie. Wypełnijcie poniższy formularz. Skontaktujemy się z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże nam zaproponować Wam testowy plan treningowy na pierwszy tydzień w promocyjnej cenie 29 zł.

Imię i nazwisko (wymagane)

Nr telefonu (wymagane)

Adres email (wymagane)

Podaj informacje o sobie: 1) Ile km biegasz tygodniowo? 2) W jakim czasie przebiegniesz 10 km? 3) Twój cel biegowy 4) Twoje dodatkowe zapytanie do nas. UWAGA! Jeśli nie zgadzasz się na profilowanie, czyli wykorzystanie przez nas danych dotyczących Twoich celów biegowych i kilometrażu tygodniowego w celu optymalnego dostosowania proponowanego planu treningowego do Twoich potrzeb i możliwości, pozostaw niniejsze pole puste. Jeśli żądasz zakończenia przetwarzania Twoich danych osobowych napisz w tym polu “dane osobowe usunięcie” (pole opcjonalne)

Wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w informatycznej bazie danych MG Progres Maciej Górzyński Consulting, NIP 521-154-00-90, właściciela marki Pokonam Granice, z siedzibą w Piasecznie, kod pocztowy 05-500 Piaseczno, ul. Bema 23 i ich przetwarzanie zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w celu otrzymywania informacji marketingowych (w tym prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów), handlowych i informacyjnych dotyczących m.in. oferty Pokonam Granice za pomocą poczty elektronicznej, w szczególności zawartymi w Poradniku Pokonam Granice, dystrybuowanym na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej lub numer telefonu, zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204). Dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celów, na które się zgadzasz poniżej, a po tym czasie będą przechowywane w minimalnej, archiwalnej formie przez okres 15 lat. Jestem świadomy, że mam możliwość dostępu do swoich danych, w celu ich sprostowania i usunięcia oraz żądania ograniczenia ich przetwarzania oraz wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym, cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego. Abu komunikować się z Tobą, MG Progres korzysta z firm oferujących hosting, rozsyłanie wiadomości email, sms, lub poprzez inne kanały komunikacji elektronicznej. Aby móc pracować dla MG Progres, firmy te posiadają dostęp do Twoich danych Nie mogą z nich korzystać poza zakresem realizowania usług dla MG Progres. MG Progres korzysta także z usług firm działających poza Unią Europejską, dlatego Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do państw spoza Unii - zawsze tylko na podstawie umowy o ochronie danych osobowych z tą firmą. Wyrażenie zgody jest wymagane.
Wyrażam zgodę na kontakt ze mną drogą telefoniczną lub mailową ze strony MG Progres Maciej Górzyński Consulting, właściciela marki Pokonam Granice, w celu odbycia ze mną rozmowy lub korespondencji mailowej i dzięki temu uzyskania informacji pozwalających MG Progres na przygotowanie i omówienie ze mną proponowanego zindywidualizowanego na moje potrzeby planu treningowego, wraz z informacjami uzupełniającymi dotyczącymi w/w planu i metodyki treningu biegowego przesłanymi w formie poradnikowej. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale konieczne do przedstawienia przez MG Progres proponowanych zasad współpracy, w tym w szczególności zindywidualizowanego planu treningowego.
Wyrażam zgodę na wykorzystanie przez MG Progres Maciej Górzyński Consulting danych dotyczących moich celów biegowych i kilometrażu tygodniowego w celu optymalnego dostosowania proponowanego planu treningowego do moich potrzeb i możliwości, co jest elementem profilowania - automatycznego podejmowania decyzji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale jej wyrażenie ułatwi MG Progres przygotowanie zindywidualizowanego planu treningowego. Jeżeli nie wyrażasz poniższej zgody i nie zgadzasz się na profilowanie, nie podawaj danych o sobie jako o biegaczu, pozostawiając PUSTE pole Podaj informacje o sobie

 

SKOMENTUJ LUB ZAPYTAJ - CHĘTNIE ODPOWIEMY