Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/mgprog-2572j/ftp/pokonamgranice.pl/wp-content/themes/pokonamgranice/header.php on line 108
Przekierowanie z

Planowanie startów – o czym warto pamiętać?


Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/mgprog-2572j/ftp/pokonamgranice.pl/wp-content/plugins/contact-form-7/includes/contact-form.php on line 430

Do rozpoczęcia wiosennego sezonu startowego mamy kilka miesięcy, warto jednak poświęcić już teraz chwilę na przemyślenie tego gdzie, kiedy i ile razy zamierzamy brać udział w zawodach. Wystarczy spojrzeć do portali zbierających informacje o dostępnych zawodach – jest ich ogromna liczba. Oczywiście zachęcamy do biegania i rywalizacji w zawodach (z innymi lub z samym sobą), zalet startowania w zawodach jest sporo:

1. Przede wszystkim jest to oczywiście test własnej dyspozycji, formy (to truizm, ale wypada od tego zacząć)

2. To znakomita, bardzo mocna jednostka treningowa, zastępująca kilka „zwykłych” treningów.

3. To trening dla psychiki i okazja do przezwyciężenia stresu – jednego z naszych głównych wrogów …

4. To świetna okazja do spotkania z „bracią biegową”. W przypadku biegów sztafetowych  – mamy do czynienia dodatkowo z elementem wspólnego celu zespołowego, budującego więź w drużynie.

Warto jednak uważać na kilka spraw i … nie przesadzić. Oto kilka pułapek czających się na nas:

1. Nie przesadzajmy z liczbą startów. Zawody to bardzo duży wysiłek dla organizmów. Możemy sobie pozwolić na start tydzień po tygodniu np najpierw na 10 km a potem na 5 km, ale potem 2 tygodnie spokojnie sobie potrenujmy i odłóżmy kolejny start. Ewentualnie, startujmy regularnie, ale co 2 lub co 3 tygodnie.

2. Pamiętajmy, żeby po zawodach (tuż po ich ukończeniu lub ewentualnie tego samego dnia wieczorem) potruchtać z 20 minut i porozciągać się. Już samo to działanie spowoduje, że regeneracja nastąpi szybciej.

3. Jeżeli damy radę – urozmaicajmy dni pomiędzy zawodami innymi aktywnościami sportowymi lub odnową biologiczną – basen, rower, masaż, sauna, stretching (oczywiście poprzedzony krótką rozgrzewką dynamiczną)

4. Pamiętajmy, żeby nie dać się za bardzo ponieść endorfinom i euforii przedstartowej i zawsze zaplanować – choćby z rozsądnym przybliżeniem – tempo naszego biegu. Nie biegnijmy na zasadzie „a może będę miał dzień konia”. Niestety, w bieganiu nie ma cudów i przypadków, a zdrowie mamy tylko jedno.

Przykładowe podejście do kalendarza startów od marca do czerwca:

Styczeń, luty – 1-2 starty w zawodach przełajowych

Marzec – na początek sezonu asfaltowego – 5 lub 10 km, koniec marca półmaraton

Kwiecień – 10 km i maraton (główny start w sezonie)

Od drugiej połowy maja (po regeneracji po maratonie) do końca czerwca – 3-4 starty na 5 i 10 km

W sumie – nie więcej niż ok 6 startów od stycznia do czerwca, średnio po 1 miesięcznie, z czego maksymalnie 1 półmaraton i 1 maraton. Odradzamy nadmierne „kolekcjonowanie” liczby występów w zawodach – biorąc pod uwagę dłuższy horyzont czasowy, jesteśmy przekonani, że to właściwe podejście.

 

—–

Kontakt do nas? Zapraszamy serdecznie. Wypełnijcie poniższy formularz. Skontaktujemy się z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże nam zaproponować Wam testowy plan treningowy na pierwszy tydzień w promocyjnej cenie 29 zł.

    sssssssssss

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Nr telefonu (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Podaj informacje o sobie: 1) Ile km biegasz tygodniowo? 2) W jakim czasie przebiegniesz 10 km? 3) Twój cel biegowy 4) Twoje dodatkowe zapytanie do nas. UWAGA! Jeśli nie zgadzasz się na profilowanie, czyli wykorzystanie przez nas danych dotyczących Twoich celów biegowych i kilometrażu tygodniowego w celu optymalnego dostosowania proponowanego planu treningowego do Twoich potrzeb i możliwości, pozostaw niniejsze pole puste. Jeśli żądasz zakończenia przetwarzania Twoich danych osobowych napisz w tym polu “dane osobowe usunięcie” (pole opcjonalne)

    Wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w informatycznej bazie danych MG Progres Maciej Górzyński Consulting, NIP 521-154-00-90, właściciela marki Pokonam Granice, z siedzibą w Piasecznie, kod pocztowy 05-500 Piaseczno, ul. Bema 23 i ich przetwarzanie zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w celu otrzymywania informacji marketingowych (w tym prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów), handlowych i informacyjnych dotyczących m.in. oferty Pokonam Granice za pomocą poczty elektronicznej, w szczególności zawartymi w Poradniku Pokonam Granice, dystrybuowanym na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej lub numer telefonu, zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204). Dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celów, na które się zgadzasz poniżej, a po tym czasie będą przechowywane w minimalnej, archiwalnej formie przez okres 15 lat. Jestem świadomy, że mam możliwość dostępu do swoich danych, w celu ich sprostowania i usunięcia oraz żądania ograniczenia ich przetwarzania oraz wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym, cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego. Abu komunikować się z Tobą, MG Progres korzysta z firm oferujących hosting, rozsyłanie wiadomości email, sms, lub poprzez inne kanały komunikacji elektronicznej. Aby móc pracować dla MG Progres, firmy te posiadają dostęp do Twoich danych Nie mogą z nich korzystać poza zakresem realizowania usług dla MG Progres. MG Progres korzysta także z usług firm działających poza Unią Europejską, dlatego Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do państw spoza Unii - zawsze tylko na podstawie umowy o ochronie danych osobowych z tą firmą. Wyrażenie zgody jest wymagane.
    Wyrażam zgodę na kontakt ze mną drogą telefoniczną lub mailową ze strony MG Progres Maciej Górzyński Consulting, właściciela marki Pokonam Granice, w celu odbycia ze mną rozmowy lub korespondencji mailowej i dzięki temu uzyskania informacji pozwalających MG Progres na przygotowanie i omówienie ze mną proponowanego zindywidualizowanego na moje potrzeby planu treningowego, wraz z informacjami uzupełniającymi dotyczącymi w/w planu i metodyki treningu biegowego przesłanymi w formie poradnikowej. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale konieczne do przedstawienia przez MG Progres proponowanych zasad współpracy, w tym w szczególności zindywidualizowanego planu treningowego.
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie przez MG Progres Maciej Górzyński Consulting danych dotyczących moich celów biegowych i kilometrażu tygodniowego w celu optymalnego dostosowania proponowanego planu treningowego do moich potrzeb i możliwości, co jest elementem profilowania - automatycznego podejmowania decyzji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale jej wyrażenie ułatwi MG Progres przygotowanie zindywidualizowanego planu treningowego. Jeżeli nie wyrażasz poniższej zgody i nie zgadzasz się na profilowanie, nie podawaj danych o sobie jako o biegaczu, pozostawiając PUSTE pole Podaj informacje o sobie

     

     

    SKOMENTUJ LUB ZAPYTAJ - CHĘTNIE ODPOWIEMY

    Leave a Reply