Co Ci daje bieganie?

Takie mniej więcej słowa kiedyś usłyszałem o sobie od jednego z sąsiadów z ulicy, na której mieszkam.

Nie jest prosto przekonać kogoś niebiegającego, że jednak nie ma racji. Najlepszą odpowiedzią jest chyba jednak oklepany zwrot “tego trzeba samemu spróbować”. Niech inni usłyszą – zaczynam biegać!

Co zauważyłem? Co mi daje trening biegowy?

Dużo rzadziej choruję

Układ oddechowy i ogólna wydolność (odczuwalna na przykład podczas spacerów, jazdy na rowerze, pływania) zdecydowanie się poprawia wraz z każdym rokiem treningu

Organizm wyzwala presję na psychikę, aby odżywianie było zdrowsze – i tak się właśnie dzieje – moja dieta zmieniła się przez ostatnie lata diametralnie

Sen jest pełniejszy i bardziej efektywny

Ciśnienie krwi, morfologia – stabilnie i w normie

To efekty fizyczne. Nie mniej ważne są te związane z psychiką, gdzie w grę wchodzi przygotowanie mentalne.

Organizacja życia, tygodnia, dnia i ogólnie efektywność moich działań poprawia się tym silniej im więcej trenuję

Bieganie i osiąganie celów sprawia, że bardzo silnie wierzę w to co robię – dotyczy to znacznie szerszego obszaru niż sam sport

Wymagam dużo więcej od siebie niż kiedyś

W okolicy, gdzie mieszkam, przez minione kilkanaście lat bardzo wiele się zmieniło pod względem „biegowym”. O ile w 2003 roku pobliski las był głównie rodzinnym terenem spacerowym oraz areną łowów dla myśliwych i grzybiarzy, o tyle obecnie, dla przykładu podczas sobotniego przedpołudniowego biegania, w ciągu jednej godziny mijam około 30 (!) biegaczy, na najróżniejszych poziomach zaawansowania.

Bieganie stało się modne, zadziałał tzw. efekt kuli śnieżnej. Widząc, że sąsiedzi biegają, sami zaczynamy się zastanawiać, czy do nich nie dołączyć. I to jest super. Pod tym względem bardzo szybko gonimy Zachód, choć Kenii zapewne nie dogonimy nigdy – tam już kilkuletnie dzieci do szkoły nie chodzą, lecz … biegają 🙂

 

Maciek Górzyński

 

 

Kontakt do nas? Zapraszamy serdecznie. Wypełnijcie poniższy formularz. Skontaktujemy się z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże nam zaproponować Wam testowy plan treningowy na pierwszy tydzień w promocyjnej cenie 29 zł.

Imię i nazwisko (wymagane)

Nr telefonu (wymagane)

Adres email (wymagane)

1) Ile km biegasz tygodniowo? 2) W jakim czasie przebiegniesz 10 km? 3) Twój cel biegowy? 4) Czy oprócz opieki online jesteś zainteresowany/-a dojazdem trenera na trening z Tobą lub szkoleniami i weekendami biegowymi - czy chcesz dowiedzieć się o tym więcej?

(wymagane) Wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w informatycznej bazie danych MG Progres Maciej Górzyński Consulting, z siedzibą w Piasecznie (kod pocztowy 05-500 Piaseczno), ul. Bema 23 oraz na ich przetwarzanie zgodnie z treścią ustawy z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (t.j. Dz. U. z 2002, Nr. 101 poz. 926 z późn. zm.) w celu otrzymywania informacji marketingowych (w tym prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów), handlowych i informacyjnych dotyczących m.in. oferty Pokonam Granice za pomocą poczty elektronicznej, na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej. Oświadczam, iż zostałem/łam poinformowany/na, iż przysługuje mi prawo dostępu do moich danych oraz ich poprawiania oraz, że podanie powyższych danych jest dobrowolne .
(wymagane) Wyrażam zgodę na otrzymanie od MG Progres Maciej Górzyński Consulting zindywidualizowanego na moje potrzeby planu treningowego Pokonam Granice wraz z informacjami uzupełniającymi dotyczącymi w/w planu i metodyki treningu biegowego, zawartymi w Poradniku Pokonam Granice, dystrybuowanym na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej.
(wymagane) Oświadczam, że korzystanie przeze mnie z Usług świadczonych przez MG Progres Maciej Górzyński Consulting odbywać się będzie na moją wyłączną odpowiedzialność, w szczególności dotyczy to uwarunkowań związanych ze stanem mojego zdrowia

Share on Facebook14Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

 

SKOMENTUJ LUB ZAPYTAJ - CHĘTNIE ODPOWIEMY